Vārda dienu svin: Urzula, Severīns
Svētdiena, 2018. gada 21. oktobris, 11:05
+3° C, vēja ātrums 0.5 m/s, Z vēja virziens

Vedējiem jāreģistrējas, bet autobusu varēs pieteikt

2017. gada 29. novembrī, 04:00
Raksta autors: Iveta Grīniņa
Vedējiem jāreģistrējas, bet autobusu varēs pieteikt
Par aktualitātēm sabiedriskā transporta jomā Kurzemes plānošanas reģiona attīstības padomes sēdē stāstīja Latvijas Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdis Kristians Godiņš un vadošais maršrutu tīkla plānotājs Jānis Lagzdons.
Foto: Aivars Vētrājs
Jebkuram vieglās automašīnas vadītājam, kurš no pasažieriem par pārvadāšanu ņem naudu, tostarp taksometru šoferiem, būs jāreģistrējas Autotransporta direkcijā (ATD).
Kurzemes plānošanas reģiona attīstības padomes sēdē ATD valdes priekšsēdis Kristians Godiņš un vadošais maršrutu tīkla plānotājs Jānis Lagzdons pašvaldību vadītājiem stāstīja arī par atlaidēm daudzbērnu ģimenēm, autoostu uzraudzību utt.

JA GRIBĒS PELNĪT AR PASAŽIERIEM

K.Godiņš skaidroja, ka grozījumi Autopārvadājumu likumā neattiecas uz gadījumiem, kad kāds ar savu mašīnu aizved radinieku un kaimiņu vai arī vairāki cilvēki kaut kur dodas kopā, dalot izdevumus par degvielu. Tas attieksies uz šoferiem, kuri ar to regulāri pelna. Taču tā sauktās ceļabiedru grupas, kas līdzbraucējus meklē internetā, gan būšot zem Valsts ieņēmumu dienesta un policijas lupas. No 1. marta, paredzot trīs mēnešu pārejas periodu, šādiem pārvadātājiem būs jāizņem licence ATD. Tām tiek izstrādāti nosacījumi, kas saistīti ar autovadītāja stāžu, soda punktiem u.c. aspektiem. Savukārt pasažieri varēs publiskā datu bāzē pārliecināties, vai braucējam ir licence, vai viņš par kādu pārkāpumu sodīts. Paredzēts, ka ar privāto vieglo automobili par maksu varēs pārvadāt tikai juridiskas personas, transportu varēs pasūtīt tikai interneta vietnē vai mobilajā lietotnē, tāpat arī samaksāt. Nedrīkstēs norēķināties ne skaidrā naudā, ne ar maksājumu karti. To pārbaudīs ar kontrolpirkumiem.

Pašvaldību vadītāji iebilda, ka laukos ar šādiem noteikumiem neviens to neizmantos. Speciālists piekrita, ka tas vairāk attiecas uz Rīgu un citām pilsētām. Ja kāda pašvaldība šādu transportu algos iedzīvotāju nogādāšanai, piemēram, pie ārsta, tad norēķini būs starp pašvaldību un pakalpojuma sniedzēju un iedzīvotājus tas neskars.

Taksometros tāpat kā līdz šim varēs maksāt gan skaidrā naudā, gan ar karti, un tos varēs noķert uz ielas. „Tie, kuri gribēs tā pelnīt, šo procedūru izies, bet tie, kuri par samaksu kādu aizved retu reizi, nereģistrēsies. Ja šiem pārvadātājiem piešķirsim pārāk labvēlīgus nosacījumus, cietīs sabiedriskais transports un taksometri,” teica speciālists.

Taksometriem turpmāk licences izsniegs nevis katra pašvaldība, bet lielo pilsētu pašvaldības, ja pakalpojumi tiks sniegti tur, vai plānošanas reģioni – ja ārpus pilsētām. Pašreizējās atļaujas būs derīgas līdz 30. jūnijam.


AUTOOSTĀM BŪS DAŽĀDAS KATEGORIJAS

Autoostu uzraudzība nodota ATD. K.Godiņš skaidroja, ka Latvijā ir 35 autoostas, kas komforta un pakalpojumu līmeņa ziņā ļoti atšķiras. Dažāda ir arī maksa, ko tās prasa par pakalpojumiem, kuru kvalitāte, pēc speciālista teiktā, bieži neatbilst cenai. Autoostas tiks dalītas vairākās kategorijās, katrai būs savas prasības, savs pakalpojumu grozs, ko no tām pirks valsts, un arī cenrādis. Kategorijas tiks noteiktas pēc apkalpoto reisu skaita, nevis pēc tā, cik lielā apdzīvotā vietā tā atrodas. Autobuss pēc pieprasījuma Pasažieru skaits katru gadu mazinās, tāpēc iecerēts izmēģināt jaunu kārtību – autobusus pēc pieprasījuma. Tas nozīmēs, ka noteiktos maršrutos tie brauks tikai tad, ja būs kāds pasažieris. Tas neattieksies uz noslogotiem reisiem, bet uz tām vietām, kurp reizēm brauc tikai pāris cilvēku. Kārtība būs tāda: 24 stundas pirms plānotā brauciena cilvēks piesakās pārvadātājam, un tikai pēc tam autobuss, piemēram, no lielā ceļa nogriežas uz kādu apdzīvoto vietu vai maršrutu pagarina. Kā tas darbosies, rādīs izmēģinājumi.

Domju priekšsēži pārmeta, ka satiksmes autobusi bieži brauc pārāk lēni, lai iekļautos grafikā, – pat ar 35–40 km/h, lai gan ceļa apstākļi atļautu braukt ātrāk. Viens no tādiem ceļiem ir Kuldīga–Kabile. K.Godiņš uzsvēra, ka direkcija ir ieinteresēta, lai pasažieri ātrāk nokļūtu galapunktā, un ka par ātruma palielināšanu tiks domāts.


ATLAIDE DAUDZBĒRNU ĢIMENĒM

Daudzbērnu ģimenēm pienākas braukšanas maksas atvieglojums – abonements ar 25% atlaidi. Sabiedrības integrācijas fondā jāizņem ģimenes karte 3+ katram ģimenes loceklim. Autobusā jāpasaka gala pietura, jāuzrāda karte un personas dokuments (skolēni līdz 15 gadiem var rādīt skolēna apliecību). Katrs ģimenes loceklis atsevišķi vai arī kopā ar pārējiem var braukt ar 25% atlaidi. Tas ir izdevīgi bērniem, kuri ar sabiedrisko transportu dodas uz mācību iestādēm citā novadā un kuriem pašvaldība šo ceļu neapmaksā.

Aizvien populārākas kļūst arī abonementa biļetes, kas ļauj saņemt atlaidi. K.Godiņš uzsvēra, ka tās pagaidām ieviesuši 14 pārvadātāji. Šis pakalpojums izdevīgs, ja ar autobusu uz darbu vai skolu brauc regulāri. Nākotnes mērķis ir tāds abonements, kas ļauj pasažierim braukt ar jebkuru pārvadātāju, izvēloties ērtāko.

K.Godiņš ieskicēja arī sabiedriskā transporta attīstības koncepciju, ko varētu īstenot līdz 2021. gadam.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru:



Aicinājums
Ja jums ir interesanta informācija par kādu notikumu (vai jau notikušu, vai gaidāmu), dodiet ziņu mūsu portāla redakcijai: aiga.blumberga@kurzemnieks.lv.
Sludinājumi

Darbs pavāram, konditoram, viesmīlim

SIA "Santande" (41203009094) Ventspilī piedāvā darbu PAVĀRAM, KONDITORAM (darbs ar rauga, kārtaino un smilšu mīklu) un VIESMĪLIM. CV sūtīt e-pastā: kupfernams@inbox.lv vai zvanīt pa tālr. 29218377, www.hotelkupfernams.lv.
Aptauja

Kā stiprināt savu imunitāti rudenī?

Uzturā lietoju dabīgos vitamīnus.
Daudz esmu svaigā gaisā.
Kārtīgi izguļos.
Bieži mazgāju rokas.
Vēdinu telpas.
Mēģinu nestresot.
Slimoju reti.
Neko nedaru.
Kurzemnieks Horoskopi