Vārda dienu svin: Tenis, Dravis
Trešdiena, 2018. gada 17. janvāris, 20:20
-5° C, vēja ātrums 2.6 m/s, A-DA vēja virziens

Daudzviet neko nevarot darīt

2017. gada 1. decembrī, 04:00
Raksta autors: Daina Tāfelberga
Daudzviet neko nevarot darīt
Grūti pārredzamajā krustojumā pie veikala "Saule" spoguli neliks, jo gājējiem tie nav domāti.
Foto: Daina Tāfelberga
Dažus satiksmes drošības uzlabojumus Kuldīgas novada domes transporta komisija nupat atbalstījusi, taču vairākos jautājumos, piemēram, par apaļo bruģi pie vecā tilta, lēmuma nav, jo pašreiz neko nevarot mainīt.
LAUKUMS AUTOMĀCĪBAI

Speciālisti neiebilda, ka laukums Kurmāles ielā 2 (pie Kuldīgas slimnīcas un krustojuma ar Aizputes ielu) tiek iznomāts uzņēmumam Saldus autoskola jauno autovadītāju praktiskajām mācībām. Ministru kabineta noteikumi paredz, ka no nākamā gada visām autoskolām obligāti jāizmanto speciāls laukums. Kā informēja domes nekustamo īpašumu nodaļas speciāliste Kristīne Kalniņa, Saldus autoskola par atbilstošu atrada šo vietu (920 m2), kuru pašvaldība neizmanto. Novērots, ka reizēm tur iedzīvotāji vai slimnīcas apmeklētāji novieto savas mašīnas. Autoskola lūdz atļauju laukumu norobežot un izlikt aizliegumu iebraukt darbdienās no 9.00 līdz 15.00, kamēr notiek mācības. Līnijas uz asfalta netikšot zīmētas, skolai ir pārvietojamie stabiņi un barjeras. Zemes noma vēl jāapstiprina domei.


GĀJĒJIEM NAV JĀSPOGUĻOJAS

Atkārtoti skatīts ierosinājums Rumbas, Kalna un Jelgavas ielas grūti pārredzamajā krustojumā (pie veikala Saule) ierīkot spoguli, kurā ieskatīties gājējiem, lai pārliecinātos, vai netuvojas auto. Komisija palika pie iepriekš nolemtā, ka vienīgais risinājums ir Kalna ielā koka barjeru pagarināt uz sporta skolas pusi, jo gājējiem spoguļus nemēdz ierīkot.


VIBRĒ, BET ĀTRUMS NAV VAINĪGS

Arī pretrunīgajā jautājumā, kā mazināt vibrāciju pie vecā Ventas tilta, komisija izeju neatrada. No Baznīcas ielas 36. nama īpašnieka saņemta vēstule, ka intensīvās satiksmes un slodzes dēļ īpaši tur, kur tilta galā šķelto bruģi nomaina apaļais, katastrofāli vibrē ēkas pamati, rodas plaisas, ietve jau nogruvusi.

Speciālisti sprieda, ka ātruma samazināšana nebūs efektīva, jo vecpilsētas zonā (no tilta otra gala) jau kopš 2012. gada noteikti 30 km/h. Komisijas priekšsēdis Aldis Dilāns dalījās pieredzē, ka pa bruģētajām ielām neviens ātri nebrauc. Viņa uzņēmums atrodas Raiņa ielā, kur tāpat ir apaļais bruģis, un vibrācija rodas, braucot kaut ar 20 km/h. Latvijas Valsts ceļu (LVC) Kuldīgas nodaļas pārstāvis Māris Taurīte atcerējās, ka seguma maiņa bija domāta kā gājēju pāreja, jo pie Baznīcas ielas 36 beidzas ietve un teorētiski cilvēkiem būtu jāpāriet uz otru ielas pusi. Taču pāreja nav oficiāli iezīmēta, un šādā arhitektoniski vēsturiskā vietā tas nemaz nav iespējams. Tāpat tur nevar ierīkot ātrumu ierobežojošo valni. Kuldīgas komunālo pakalpojumu ielu un laukumu apsaimniekošanas daļas vadītājs Gatis Ozols piebilda, ka jāņem vērā arī šī rudens pārmērīgie nokrišņi, kas, iespējams, smiltis izskalojuši, radot ēkas pamatu un ietves bojājumus.


JO BRAUCĒJU IR VAIRĀK

Tāpat bez atbildes palika Putnudārza iedzīvotāji, kuri vēlas droši pāriet Kuldīgas apvedceļu (Ganību ielu) krustojumā ar Jelgavas ielu. Iesniegumā teikts, ka šeit apstājas sabiedriskais transports, lai izlaistu pasažierus, abās pusēs palielinājusies apbūve, uzcelti vairāki veikali, bet mašīnām atļauts braukt ar 70 km/h, kaut gan pie jaunā tilta ir baltā apdzīvotas vietas norāde. Skolēniem, veciem cilvēkiem grūti un bīstami šoseju pāriet, jo satiksme ir intensīva.

Bet tieši tas ir viens no atteikuma iemesliem – gājēju plūsma daudz mazāka par transporta kustību. M.Taurīte norādīja, ka Ganību iela ir Kuldīgā noslogotākais apvedceļš, turklāt par to kā īpašnieks lemj LVC, nevis pašvaldība. Oficiālas autobusu pieturas nav, netiek plānots tādu ierīkot. Varētu noņemt zīmi 70 km/h, bet normāls autovadītājs jau tāpat līdz šim krustojumam ātrumu samazinot līdz 50 km/h.


PAŠIEM JĀSARUNĀ

Atbildot uz iesniegumu par Vakara ielu, ierosināts ierīkot tur ietvi, lai gājējiem drošāk.
Dainas Tāfelbergas foto

Atbalstīts uzņēmumu Goldingen Room un Propeller Foodie lūgums liegt svešiem iebraukt pagalmā Baznīcas ielā 2. Vienā ēkas galā tiek remontētas telpas, brauc celtnieki ar busiņiem, būvgružu konteineru noliek nevietā, traucējot iemītniekiem. Tas gan ir savstarpēju attiecību jautājums, taču komisija neiebilda, ka iesnieguma rakstītāji par savu naudu ierīko zīmi Braukt aizliegts, vienlaikus prasot vecpilsētas komisijas piekrišanu, jo pašvaldības koncepcija ir – vēsturiskajā zonā pēc iespējas mazāk ceļa zīmju.


Pat dienas vidū stāvvietas pie Parka un Dzintaru ielas krustojuma ir aizņemtas, kur nu vēl brīžos, kad vecāki ved vai izņem bērnus no Bitītes. Paplašināt tās neesot iespējams.
Dainas Tāfelbergas foto

Neko vairāk kā līdz šim nevarēja solīt arī bērnudārzam Bitīte, kas atkārtoti lūdz papildu stāvvietas. G.Ozols skaidroja, ka ir jau nocirsti koki un ierīkots paplašinājums Dzintaru ielā, tāpat stāvēšanai iekārtota Parka iela tur, kur atļauj satiksmes drošība. Savukārt Vakara ielas iedzīvotājiem ieteikts lūgt pašvaldībai ierīkot tur ietvi, lai gājējiem droši. Atļautais ātrums tur ir 50 km/h, varētu to ierobežot līdz 30 km/h, taču tad vajag daudz dārgo zīmju, jo tur ir vairākas šķērsielas. G.Ozols piebilda, ka līdz šim rekords bijis Ķelšu ielā – 12 šādas zīmes. Ja ir nauda, tā var darīt arī citur.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: