Vārda dienu svin: Antons, Antis, Antonijs
Ceturtdiena, 2018. gada 18. janvāris, 14:11
-3° C, vēja ātrums 1.5 m/s, Z vēja virziens

Rosina pārdomātu eksportu

2015. gada 28. maijā, 16:07
Raksta autors: Daina Tāfelberga
Rosina pārdomātu eksportu
Foto: Daina Tāfelberga
Kuldīgas novada uzņēmēju dienā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvji stāstīja par eksporta veicināšanu un atbalstu, kā arī investīciju piesaisti.

Visu nevar pārdot

Ķīna ir viena no austrumvalstīm, uz kuru diezgan veiksmīgi tiek mēģināts pārorientēt Latvijas ražojumus pēc Krievijas embargo. Pēc LIAA informācijas, jau iepriekšējos gados eksports uz turieni strauji audzis. Tomēr jāņem vērā ķīniešu tradīcijas, biznesa kultūra un likumi, tādēļ šis

tirgus nebūt nav tik viegli iekarojams, norādīja pārstāvniecības vadītāja Ķīnā Ieva Jākobsone-Bellomi, kliedējot galveno mītu, ka šajā lielvalstī varot pārdot da jebko.

Tur tiek saražota gandrīz ceturtā daļa preču, kas nonāk pasaules tirgū. Lai gan pašizmaksa aug, konkurētspēja nemazinās. Vienlaikus aug pieprasījums pēc labiem, tostarp ekoloģiskiem produktiem. Tāpēc eksperte atzina, ka sadarbībai ar Ķīnu ir labs potenciāls, jau tagad varot sākt latviešu bērniem mācīt ķīniešu valodu. Radot kaut ko jaunu šim tirgum, jāpārdomā preču unikalitāte, lai tās nevar ātri nokopēt, kā tas jau gadījies slaveniem citu valstu zīmoliem.

 

Laiks, nauda, pacietība

 

Par unikalitāti runāja arī LIAA pārstāvniecības Lielbritānijā vadītājs Guntis Rubīns. Arī briti var paši daudz saražot, viņiem pieder pasaulē atzītu preču zīmoli. Ir arī imports no citām valstīm un diezgan liels tirgus, tādējādi nav viegli tur tikt pamanītam.

Lai veiksmīgi eksportētu uz Lielbritāniju, vajadzīgs laiks, nauda un pacietība. Ja šo trīs lietu nav, labāk nesāciet!”

pamācīja G.Rubīns.
Arī Zviedrijas pārstāvniecības vadītājs Gints Jaunums galvenokārt runāja par mītiem sadarbībā ar Skandināviju. „Pārtikušajās valstīs cilvēki ir bagāti un skopi – nekad nepārmaksās,” viņš atzina. „Tāpēc precei jābūt ļoti īpašai – tādai, bez kuras nevar iztikt. Mīts ir arī tas, ka augsti novērtēta ekoloģiska produkcija. Par pārtiku varbūt piemaksās, bet tikai dažus centus. Taču dabīgas kokvilnas izstrādājumi interesēs labi ja dažus procentus no visa pircēju loka.”

Potenciālie partneri

Uzņēmēju dienā piedalījās arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un attīstības finanšu institūcijas Altum pārstāvji. Viņi stāstīja par sadarbības ieguvumiem un investīciju iespējām. Otrajā daļā notika individuālas tikšanās ar LIAA kontaktbiržas un pārstāvniecību vadītājiem no šādām valstīm: Baltkrievijas, Ķīnas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Vācijas, Zviedrijas un Lietuvas. Pēc tam viesi apmeklēja Kuldīgas novada uzņēmumus.

 

Attēlā:

LIAA pārstāvniecības vadītāja Ķīnā Ieva Jākobsone-Bellomi Kuldīgas novada uzņēmējiem kliedē mītu, ka Ķīnā var pārdot visu.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: