Vārda dienu svin: Ritma, Ramona
Piektdiena, 2018. gada 20. jūlijs, 11:57
+24° C, vēja ātrums 3.6 m/s, R-ZR vēja virziens

Būs nauda grants ceļu pārbūvei

2015. gada 17. septembrī, 14:48
Raksta autors: Iveta Grīniņa
Būs nauda grants ceļu pārbūvei
Foto: Modris Rubenis
Kuldīgas novada ceļu rekonstrukcijai varēs saņemt nedaudz vairāk kā trīs miljonus eiro.

Tiek apkopotas ziņas, cik lielu darbu par to varēs paveikt un kuri ceļu posmi zemniekiem un uzņēmējiem vissvarīgākie. Lauku atbalsta dienests šoruden izsludinās projektu pieņemšanu pasākumā Pamatpakalpojumi un ciematu atjaunošana lauku apvidos. Uz atbalstu var pretendēt pašvaldības, kas atrodas lauku teritorijā. Katrai maksimālā summa tiks aprēķināta pēc ceļu kopgaruma, pēc kopīgā dzīvnieku skaita un laukaugu platības.

 

Pēc attīstības programmas

 

„Informāciju par ceļiem sākām vākt jau pirms pāris gadiem, kad izstrādājām novada attīstības pro-grammu,” saka Kuldīgas attīstības aģentūras speciālists Klāvs Svilpe. „Vasaras vidū beidzot sagaidījām Ministru kabineta noteikumus un pasākuma projektu, tika apstiprināts, ka naudu saņemsim. Atbalsts tiks pašvaldības grants ceļu izbūvei un pārbūvei. Noteikumos teikts, ka posma remontam jābūt paredzētam teritorijas plānošanas dokumentos. Pašvaldībai jānosaka atlases kritēriji un par projektā ietvertajiem ceļu posmiem jārīko tikšanās ar uzņēmējiem.”

 

Asfaltēt nav paredzēts

 

Asfalts projektā nav iekļauts. „Var sagatavot ceļa pamatni un pēc tam asfaltēt par pašvaldības naudu. Bet izmaksas ir ļoti lielas, tāpēc neplānojam to darīt,” skaidro K.Svilpe un piebilst, ka šī nauda nav domāta ikdienas uzturēšanai: apauguma noņemšanai, notekgrāvju padziļināšanai, ceļa profila izveidei u.tml.

Plānotais darbs ir vērienīgāks: „Pieaicinājām ceļu būves speciālistu Jāni Jansonu. Viņš apskatīja dažus ceļus, kas mums bija padomā, un aprēķināja viena kilometra izmaksas. Vidēji tie ir 100 000 eiro, bet katram ceļam savi darbi un savi izdevumi: vienā jāmaina caurteka, citur tas nav vajadzīgs. Lai labāk noteiktu ceļu stāvokli, vispirms būs ģeoloģiskā zondēšana – urbums ik pēc 100 metriem. Tad projektētājiem varēs dot precīzāku uzdevumu.”

 

Pagaidām 11 posmu

 

Apkopota informācija par 11 ceļu posmiem, kuru garums ir no 0,5 līdz diviem trim kilometriem. Diskusijas turpinās par konkrētām vietām Īvandes un Ēdoles pagastā. „Vispirms skatāmies, kur ceļi ved uz ražojošu uzņēmumu, lai nav tā, ka ved uz vienu māju,” stāsta K.Svilpe. „Labs piemērs ir vecais Saldus ceļš, kur ir gan vairāki ražošanas uzņēmumi, gan zemnieku saimniecības un viesu māja. Viens no garākajiem ir nepilnu 3 km posms ceļa Snēpele–Turlava Snēpeles pagastā. Turlavas pusē tas nesen ir kaut cik sakārtots.”

Remonts varētu notikt nākamvasar. „Sarakstu precizējam, tas jāapspriež ar novada uzņēmējiem, jo labosim visam novadam nozīmīgus ceļus. Pašvaldībai jānosaka kritēriji, pēc kuriem tie tiks sarindoti prioritārā secībā pēc MK noteikumiem. Tad jāsāk projektēt.”
Tikšanos ar uzņēmējiem dome varētu rīkot novembrī.

 

 

Attēlā:

Arī vecais Saldus ceļš Rumbas pagastā tiks rekonstruēts par lauku attīstības programmas naudu. Šis būs viens no prioritārajiem, jo ved uz vairākiem uzņēmumiem un zemnieku saimniecībām.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: