Vārda dienu svin: Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena
Sestdiena, 2018. gada 18. augusts, 17:26
+22° C, vēja ātrums 3.6 m/s, D-R vēja virziens

"Palleteries" lauž ledu loģistikā

2017. gada 20. februārī, 00:00
Raksta autors: Juris Lipsnis
"Palleteries" lauž ledu loģistikā
"Palleteries" pārstāvis Korejā Mingi Kongs, pārdošanas vadītājs Jānis Beļakovs un īpašnieks Edijs Ošs, Kuldīgas attīstības aģentūras direktora vietniece Dace Šēle, Korejas uzņēmuma "Nexen" starptautiskās loģistikas grupas vadītājs Kims Sanghūns un me
Foto: Juris Lipsnis
Otrdien Kuldīgas novada domes uzņēmējdarbības komitejas locekļi tikās ar Korejas kompānijas "Nexen" pārstāvjiem, kuri pēta loģistikas iespējas Kurzemē. Korejiešus uz mūsu valsti uzaicinājis Kuldīgas kokapstrādes uzņēmums "Palleteries".
SADARBĪBAS PARTNERI

Nexen ir riepu ražošanas kompānija, kas sniedz arī loģistikas un transporta pakalpojumus. Pērn bankrotējusi Korejas konteineru pārvadājumu firma Hanjin, un Nexen nācies meklēt izeju kravu pārvadāšanā. Tāda rasta, loģistikas biznesu sākot pašiem.
Palleteries izmanto Nexen pakalpojumus un nodrošina šim uzņēmumam 160 konteineru plūsmu mēnesī.

„Turklāt attīstām vairākus virzienus,” teica Palleteries īpašnieks Edijs Ošs. „Vedam uz Koreju palešu sagataves no Latvijas, kā arī dažādus materiālus no Ķīnas.”

Nexen starptautiskās loģistikas grupas vadītājs Kims Sanghūns iepazīstināja ar savu uzņēmumu. Tas dibināts 1948. gadā, galvenā mītne atrodas Jangsangas pilsētā, un apgrozījums pērn bijis 1,7 miljardi eiro. Nexen būvē riepu rūpnīcu Čehijā un plāno iekarot Eiropas tirgu. Uzņēmums darbojas arī citos virzienos, un tajā strādā 4000 cilvēku.


VARBŪT CAUR VENTSPILI?

Kuldīdznieki ciemiņus iepazīstinājuši ar Ventspils ostas iespējām – tur konteineru pārkraušanas terminālis noslogots tikai apmēram par 50%. Palleteries ostu izmanto produkcijas eksportam uz Eiropu, savukārt korejiešus interesē iespēja daļu kravu novirzīt caur Latviju. Nexen pārvadā ap 20 000 konteineru gadā, no tiem Eiropā nonāk 8000. Korejiešiem svarīgi, lai šeit būtu preces, ko iekraut atbrīvojušos konteineros, lai atpakaļ tie nav jāved tukši. Palleteries, kas ik mēnesi uz Āziju spēj nosūtīt pat 200 konteineru, ir gana labs partneris.

„Šībrīža tendence – imports būtiski samazinās, bet eksports palielinās,” skaidroja E.Ošs.
„Tas nozīmē, ka eksporta virzienā veidojas konteineru plūsmas deficīts – to ienāk mazāk, nekā mums vajag.

Krievijas krīzes dēļ transporta izmaksas nepārtraukti aug, un tas traucē mūsu konkurētspējai.”

Kā piebilda Palleteries tirdzniecības vadītājs Jānis Beļakovs: „Mums būtu izdevīgi, ja Nexen ar kuģiem vestu preces uz Ventspils ostu, kur viņiem būtu savs noliktavu komplekss preču tālākai vešanai uz Eiropu un, iespējams, arī uz Krieviju – iztukšotos konteinerus varētu izmantot Kurzemes eksportējošie uzņēmumi, tostarp mēs. Esam kā ledlauži, kas iemin ceļu arī citiem.”
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: