Vārda dienu svin: Agnese, Agnija, Agne
Svētdiena, 2018. gada 21. janvāris, 08:25
-12° C, vēja ātrums 0.5 m/s, D vēja virziens

Kā skolā iztērēt miljonu?

2016. gada 2. februārī, 14:40
Raksta autors: Inese Opelta
Kā skolā iztērēt miljonu?
Foto: Modris Rubenis
„Kā jūs sadalītu miljonu eiro, ja tāds tiktu piešķirts skolas attīstībai?” šāds uzdevums bija diskusijas Kādu nākotnē redzat Kuldīgas Centra vidusskolu? (KCV) dalībniekiem, kuri 29. janvārī ieradās uz mācību iestādes ikgadējo diskusiju, kas šogad notika reizē ar absolventu dienu.

Nepiespiestā, labvēlīgā atmosfērā attīstību pārrunāja pedagogi, skolēni, vecāki, sabiedrības pārstāvji, uzaicinātie eksperti un plaši pārstāvētie absolventi.

 

Kāpēc? – pats svarīgākais

 

„Skolā, līdzīgi kā citās organizācijās, ir daudzi atslēgas vārdi: deleģēt, uzticēties, atbalstīt, sargāt u.c. Bet viens no galvenajiem ir vārdiņš kāpēc, kas sev jāuzdod ik palaikam. Kāpēc mēs to darām, kāpēc jāizvēlas tieši šī skola? Vai skatāmies vienā virzienā?” tā savā prezentācijā sacīja eksperte, bijusī kuldīdzniece Aija Melle, kura 16 gadus ir Rīgas Juglas vidusskolas direktore. Cits eksperts, agrākais Kuldīgas mērs, tagad privātā biznesā strādājošais Edgars Zalāns, aktualizēja jautājumu: ko no skolām gaida uzņēmēji un kāpēc gaidīto nesaņem pretim. Pašlaik valstī esot situācija, ka katra skola savu ceļu meklē pati.

 

Vairāk tehnoloģiju

Izvirzīto jautājumu kontekstā absolventi (liela daļa visdažādāko augstskolu un specialitāšu studentu) savā vēlmju sarakstā, kā iztērētu miljonu skolas attīstībai, par galveno izvirzīja tehnoloģiju apguvi, interešu pulciņus, specializētas klases (mediji, tehnika, sports), autoskolu, sadarbību ar organizācijām, kas iemācītu papildu prasmes, ar žurnāliem un grāmatām svešvalodās labāk apgādātu skolas bibliotēku, pašiem savu transportu mācību ekskursijām, kopmītnes.

Pašreizējie skolēni vēlētos labāk apgādātas laboratorijas dabaszinībās, dažādu ekspertu dalību mācību stundās, ziemas oranžēriju eksperimentiem, uzlabotu skolas vidi (jaunas ģērbtuves u.c.), bet vidusskolēni gribētu tikt vairāk atdalīti no trokšņainajiem jaunāko klašu audzēkņiem.

Vecāki un skolotāji savu prioritāšu saraksta augšgalā minēja ieguldījumu pedagogos, viņu tālākā izglītībā, skolotāju un skolēnu darba vides uzlabošanā, noderētu lifts tiem, kas uz mācībām ierodas, kaut guvuši fiziskas traumas. Vecāki arī vēlējās, lai vairāk uzmanības pievērstu audzēkņiem piemērotākās profesijas izvēlei. Pedagogi paši, runājot par darba vidi, ar smaidu minēja, ka skolotāju istabā no 60 cilvēkiem vienlaikus var uzturēties labi ja 20.

 

Pārmaiņas, motivācija, sapratne

KCV direktore Brigita Freija savā redzējumā izvirzīja trīs galvenos nosacījumus: pārmaiņām gatavi skolēni, motivēti pedagogi un saprotoši vecāki. Viņa ar gandarījumu sacīja, ka vairākas vēlmes jau realizētas: skolā ir specializētās klases ar sporta un valodu novirzienu; tiek domāts par ziemas dārzu mācību eksperimentiem; lai uzlabotu skolas vidi, jau februārī būs pieejami skolēnu mantu skapīši, un pirmā tos saņems vislabākā klase.

Kuldīgas novada domes priekšsēde Inga Bērziņa izteica cerīgas prognozes, ka ar jaunajiem Eiropas struktūrfondiem liela daļa vēlmju, kas attiecas uz materiāli tehnisko bāzi, varētu tikt piepildītas. Bet atklāts paliek jautājums par skolotāju tālākizglītību. Savukārt E.Zalāns novēlēja aizdomāties, kas ir tas īpašais skolas gars jeb zīmols, kas bez labas tehniskās bāzes vēl piesaista katrai mācību iestādei.
 

Attēlā:

Pie diskusijas dalībniekiem vēršas tās vadītāja, Kuldīgas Centra vidusskolas direktores vietniece audzināšanā Ilze Roberta.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: