Vārda dienu svin: Armanda, Armands
Svētdiena, 2018. gada 22. aprīlis, 09:45
+9° C, vēja ātrums 5.7 m/s, Z vēja virziens

Jauns logo, idejas un ieteikumi

2016. gada 22. jūnijā, 15:49
Raksta autors: Vija Zariņa
Jauns logo, idejas un ieteikumi
Foto: Aivars Vētrājs
Beidzot mācību gadu, Kuldīgas novada bērnu un jauniešu centra (BJC) jaunā direktore Inese Astaševska kolēģus pulcēja, lai pārrunātu paveikto, ieskicētu nākotni.

Labi padarītais

207 BJC pulciņos darbojušies vairāk nekā 3000 bērnu, strādājuši 104 pedagogi. Darba izvērtējums saņemts no 90 pulciņu vadītājiem, vairāki, piemēram, akvalangisti, vasarā darbu turpina. „Esmu izlasījusi visas atskaites, analizējusi pozitīvās atsauksmes un arī vēlmes,” tā I.Astaševska. 

 

Labi novērtēta skolotāju sadarbība ar BJC tautas tērpa darināšanas un valkāšanas klasi Pūralāde,

ko vada Inga Vīksna. Uzlabojusies informācijas aprite, lietojot vietni E-klase. Kuldīgas BJC ir viena no nedaudzajām Latvijas interešu izglītības iestādēm, kas to lieto otro gadu. Līdzās ieguvumiem ir arī problēmas, jo e-klases specifika pilnībā neatbilst interešu izglītības vajadzībām – tā pielāgota skolai un klašu sistēmai. Skolotājiem bija virkne jautājumu, kā šajā tīklā strādāt.

Par precīzu un labu darbu uzteikta vizuālās un vizuāli plastiskās mākslas metodiķe Aiga Ciekale, labi novērtēts pasākums Cita spēle, kurā savu veikumu rādīja tie pulciņi, kuri nepiedalās skatēs un koncertos. Vecāki pozitīvi atsaukušies arī par novada deju svētkiem, kuros piedalījās pirmsskolas bērni un skolu deju kolektīvi.

 

Par maz stundu un materiālu

 

Atskaitēs minēts, ka tiek piešķirts pārāk maz stundu, lai pilnībā realizētu iecerētās programmas, grūti vienoties par pulciņu darba laiku. Laukos daudz nosaka skolēnu autobusu kursēšanas laiks, savukārt pilsētas bērni aizņemti arī citās ārpusstundu nodarbēs.

I.Astaševska: „Stundu skaitu nepiešķir BJC – tas ir domes līmeņa jautājums, arī skolēnu pārvadājumu problēmas mēs nerisinām. Ar darba laiku patiesībā ir tikai divi varianti: noteikt konkrētu laiku un strādāt ar bērniem, kuri tad var atnākt, vai arī mēģināt to saskaņot, lai apmierināti visi.”

Pedagogi vēlas saņemt vairāk darba materiālu, tai skaitā mūzikas instrumentus. Diemžēl lielāks atbalsts nav plānots. I.Astaševska ieteica pārdomāt ideju par simbolisku samaksu, līdzīgi, kā tas notiek mūzikas un sporta skolā: „Tas ļoti disciplinē. Bet nākamajā mācību gadā nekāda maksa vēl netiks ieviesta. Tomēr, ja pieņemam, ka par vienu bērnu tiek maksāts kaut eiro mēnesī, papildus iegūstam 3000 eiro, ko var izmantot materiālu iegādei.”  Pedagogi pauduši vajadzību pēc skolu muzeju un novadpētniecības koordinatora, pēc pasākumiem un mācībām televīzijas, radio, skolu avīžu un mājaslapu pulciņu skolotājiem un dalībniekiem.

Skolotāji gribētu arī vērot pieredzes bagātu kolēģu nodarbības.

I.Astaševska aicināja aktīvāk izmantot BJC resursus, apsvērt iespēju skates veidot kā koncertus, novada koru koncertos iesaistīt arī dejotājus, padomāt, kā interesantāk veidot pasākumu Cita spēle, kas ir pulciņu atskaite par padarīto. BJC izstrādājis jaunu kārtību, kā Kuldīgas novadā pulciņu darbu organizēt. Visticamāk domē to izskatīs vasaras beigās, jo pagaidām valstī valdot liela neziņa, kas notiks izglītībā vispār, tai skaitā interešu izglītībā.

 

Attēlā:

Kuldīgas novada bērnu un jauniešu centra jaunais logo, ko izstrādājis mākslinieks Roberts Vaitkus.

 

 

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: