Vārda dienu svin: Magda, Magone, Mērija
Pirmdiena, 2018. gada 23. jūlijs, 08:53
+19° C, vēja ātrums 1 m/s, Z vēja virziens

Kuldīgas skriešanas svētki ir klāt!

2015. gada 12. augustā, 11:05
Kuldīgas skriešanas svētki ir klāt!
Jau šo sestdien, 15. augustā, Kuldīgā notiks skriešanas svētki – 10.Kuldīgas pusmaratons. Sinoptiķi sola, ka laiks būs saulains, bet svelme pārāk liela nebūšot.

Mājas lapā www.yr.no meteoroloģiskā prognoze liecina, ka 15. augustā no plkst. 9:00 līdz plkst. 15:00 gaisa temperatūra Kuldīgā būs ap +17 grādiem, spīdēs saule, pūtīs lēns vējš ar ātrumu 3 m/s. Savukārt ap plkst. 15.00 pēcpusdienā gaiss iesils jau līdz 24 grādiem.

 

Ja laika prognoze piepildīsies un pusmaratonā nevaldīs neizturams karstums, tas daudziem skrējējiem atvieglos startus un būs iespēja uzrādīt labākus rezultātus.
Sacensību trasē, sadarbībā ar “Mangaļi”, darbosies divi dzirdināšanas punkti – Pētera ielā pie Kuldīgas pilsētas estrādes un Liepājas ielā pie Pilsētas laukuma. Savukārt finišā ūdens veldzi nodrošinās Zemessardzes 45.nodrošinājuma bataljons, dodot iespēju sportistiem pēc skrējiena aplieties ar ūdeni un atveldzēties.
Pēc sacensībām Kuldīgas pusmaratona dalībniekus un līdzjutējus aicinām izbaudīt veldzi Ventā pie rumbas ūdenskrituma un blakus esošajā Mārtiņsalas peldvietā, kas atzīta par Zilā karoga pludmali. Esot Kuldīgā, ikvienam ir ekskluzīva iespēja nopeldēties Ventas rumbā, kas ir platākais ūdenskritums Eiropā! Ventas rumbā var ne tikai peldēt, bet arī izbaudīt dabiskā ūdenskrituma sniegto masāžu. Peldoties Ventas rumbā, paveras brīnišķīgs skats uz seno ķieģeļu tiltu pār Ventu.
Aigars Matisons – treneris, pieredzes bagāts skrējējs, viņš ir arī viens no tiem desmit cilvēkiem, kurš piedalījies pilnīgi visos Kuldīgas pusmaratonos – sacensību dalībniekiem karstā laikā iesaka, galvenokārt, nepārvērtēt savus spēkus.

“Svarīgi ir padzerties katrā dzirdināšanas punktā, un nedzert ledus aukstu ūdeni, lai organismam nebūtu šoks. Ģērbties pēc iespējas vieglākā un gaišākā sporta apģērbā, izvēlēties īstas skriešanas zeķes, lai neuzberztu tulznas.
Vēl ir svarīgi pirms sacensībām kārtīgi izgulēties, lai organisms būtu atpūties. Jau ceturtdienas vakarā jāiet gulēt laicīgi, jo piektdien stresa ietekmē pirms gaidāmajām sacensībām, miega kvalitāte vairs var nebūt tik laba.
Vakarā pirms sacensībām uzņemiet ogļhidrātus – ēdiet makaronus ar sieru, vistiņu vai zivtiņu.
Sacensību rītā vislabāk ēst putru. Šķidrumu uzņemt 1,5-2 stundas pirms starta, lai nepieciešamība apmeklēt WC nesabojātu skrējienu. Pirms paša starta padzerties minimāli.

Atcerieties, sacensību dienā nekādus eksperimentus! Lai nerastos problēmas, nedzert nepārbaudītus sporta dzērienus un neēst jaunas želejas, kuras iepriekš nav lietotas treniņu laikā!

Pēc finiša uzreiz neapstāties! Ja vien vēl ir spēks, vajag atsildīties, pavingrot, lai organisms pēc slodzes nomierinās, atgūstas. Un tad var doties ēst un peldēties.
Ja piepildīsies šobrīd esošā prognoze un nebūs ārkārtīgi karsts, tad pēc divu nedēļu garumā piedzīvotā karstuma viļņa, visi lidos, būs ārkārtīgi viegli skriet,” savā pieredzē dalās A.Matisons.

 

Anita Zvingule, “Kuldīgas pusmaratona” sabiedrisko attiecību speciāliste

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: