Vārda dienu svin: Janīna, Linda
Otrdiena, 2018. gada 21. augusts, 03:32
+16° C, vēja ātrums 4.6 m/s, Z-ZR vēja virziens

„Ja gribi uzlabot omu – skrien!”

2018. gada 1. augustā, 05:00
Raksta autors: Kurzemnieks.lv
„Ja gribi uzlabot omu – skrien!”
„Es ieteiktu skrējējiem braukt arī uz citām valstīm, jo katrās sacensībās ir kas īpašs un reizē tā ir ekskursija un piedzīvojumi,” pieredzē dalās ilggadējā sportiste Džanita Freija no Turlavas.
Foto: Džanitas Freijas arhīvs
Tāda ir viena no turlavnieces, skrējējas Džanitas Freijas atziņām. Viņa nesen atgriezusies no maratona „Baltās naktis” Sanktpēterburgā, Krievijā, kur pieveikta iemīļotākā distance – 10 km (49:13), no 2850 dalībniecēm ierindojoties 123. vietā.
Džanitas ieteikumi skriešanas iesācējam un atziņas
  • Sākt skriet lēni. Ja nevar paskriet, palaikam var iet. Galvenais ir sākumā neskriet daudz un tempu palielināt lēnām.
  • Vajadzētu ievērot: ja psiholoģiski cilvēks ir nobriedis skriet, organisms pie tā nav pieradis, tāpēc pie slodzes tas jāpieradina pakāpeniski.
  • Ir atšķirība, kurā dienas daļā to dara: skriešana no rītiem stiprina nervus, sirds un asinsvadu sistēmu, diena vairāk piemērota muskuļu stiprināšanai, bet vakarā tas dod vislielāko notievēšanas efektu – sadedzina liekos taukus.
  • Skriešana uzlabo asinsriti, stiprina sirdi un pasargā no sirds un asinsvadu saslimšanām. Cilvēks kļūst veiklāks, koordinētāks.
  • Skriešana arī ādu padara veselīgāku un palēnina novecošanos, uzlabo smadzeņu darbību.
  • Skrienot organismā izdalās endorfīns – tas rada prieku un arī atvieglo sāpes.

Intervija 1. augusta Kurzemniekā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: