Aizvērt

Muzejs – laba vieta kompetenču izglītībai

2018. gada 18. jūnijā, 00:00
Raksta autors: Iveta Grīniņa
Muzejs – laba vieta kompetenču izglītībai
Kuldīgas novada muzeja jaunās darbinieces – sabiedrisko attiecību un izglītības nodaļas vadītāja Anita Balode (no labās) un sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Dzelstiņa – par savu uzdevumu uzskata saziņu ar sabiedrību, tostarp skolām.
Foto: Andra Ālīte
No 1. jūnija Kuldīgas novada muzejā par sabiedrisko attiecību un izglītības nodaļas vadītāju strādā Anita Balode, bet par sabiedrisko attiecību speciālisti – Zane Dzelstiņa. Abas bijušas skolotājas un tieši te saredz iespēju veidot muzeja un skolu sadarbību, palīdzēt pedagogiem ieviest jauno izglītības modeli.
AR PAPILDU VĒRTĪBU

Anita Kuldīgā dzīvo gandrīz 15 gadus, un, kā pati saka – te iedzītas saknes. Vienīgā darbavieta bijusi V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija, kur viņa mācījusi ģeogrāfiju un dabas zinības, vadījusi starptautisku projektu un nometnes.

„Katram vajadzētu darīt to, kas patīk un padodas, un dot sabiedrībai labumu. Un vēl arī papildu vērtību, kas vērsta uz attīstību. Šogad atnāca izjūta, ka vajadzīgs jauns izaicinājums, ka jāizsit sevi no komforta zonas, lai varu iekšēji augt. Ja pazaudēta vīzija, skolā nevajag turpināt strādāt – jāpaiet malā. Šobrīd nav nekādu domu, cik šī pedagoģiskā pauze varētu ilgt. Ja vienā sfērā esi sevi izsmēlis, meklē citu piemērotu! Uz darbu jānāk ar prieku, ka ķeros klāt izaicinājumiem, jo man tas ir interesanti un padodas.

Šķita, ka man piemērots Kuldīgā ir muzejs, tūrisms un bibliotēka. Dzīve piespēlēja šo iespēju. Lai ietu uz priekšu, jāapstājas un jāpaskatās atpakaļ – kas biji, kas esi šodien. Tad rodas jaunas idejas un sadarbības formas. Runājam gan par seniem, gan aktuāliem notikumiem, piemēram, te ir brīnišķīga ziedu izstāde. Muzejs cilvēkus iedvesmo.

Bērni no manas ikdienas nepazūd, jo esmu arī izglītības nodaļas vadītāja. Es savas pedagoģiskās karjeras turpinājumu redzu kā jaunās kompetenču izglītības daļu. Valsts devusi izglītībai skaidras norādes, un to pieprasa arī bērni – vēlas mācīties ārpus klases un skolas. Muzejs ir brīnišķīga vieta, kur sadarboties ar skolotājiem: saprast, ko vēlas viņi, kas vajadzīgs bērniem. Vienlaikus ir būtiski izpildīt muzeja funkcijas. Vēlamies, lai bērni izaug gudri, dodas pasaulē smelties zināšanas un pieredzi un atgriežas. Tāpēc jāveido lepnums par dzimto vietu.”


SAKRĪT AR SIRDS AICINĀJUMU

Z.Dzelstiņa stāsta: „Nāku no Blīdenes pamatskolas, tā ir ļoti tālu no šībrīža dzīvesvietas – Raņķiem. Bija jāizlemj, vai esmu vietā, kurā vēlos dzīt saknes. Ja katru dienu uz darbu brauktu 70 kilometru, ciestu ģimene un mājas, kas tagad ir prioritāte. Tāpēc biju priecīga par šādu iespēju, vēl jo vairāk tāpēc, ka muzejs sakrīt ar manu sirds aicinājumu – vēsturi.

Kā sabiedrisko attiecību speciāliste varu strādāt ar tekstiem, un tas ir otrs aicinājums, jo pēc izglītības esmu baltu filoloģe. Kā pedagoģe studēju programmā Iespējamā misija. Tā pavēra citu skatījumu uz izglītības sistēmu un to, kā to var mainīt. Tāpat kā kolēģe Anita muzeju redzu kā platformu kompetenču pieejai – kā vietu, kur mācīties ārpus skolas. Tāda pieredze man jau mazliet ir, plānoju sadarbību ar projektu Skola 2030. Šī programma īsteno pāreju uz tādu izglītību, kādu gribam redzēt. Ļoti ceru uz pedagogu un to cilvēku atsaucību, kuri pie kompetenču projekta strādā.”


MUDINA PEDAGOGUS UZ SADARBĪBU

„Redzam divus modeļus, ar kuriem vairāk strādāsim augustā, kad pedagogi atgriezīsies no atvaļinājuma,” skaidro A.Balode. „Esam atvērti ne tikai vēstures, bet jebkuriem skolotājiem, kuri šo vidi vai mūsu izstādes saredz kā piemērotas mācībām. Galvenais, lai tas nāk par labu visiem. Var arī uz skolu aicināt krājuma pētniekus. Ja pareizi komunicēsim, rezultāts būs labs. Pirms biju ienākusi muzeja vidē, šķita, ka tā ir mierīga, lēna. Sabiedrībai būtu vērtīgi saprast, ka te viss notiek komandā – jebkura izstāde ir vismaz sešu cilvēku kopdarbs, lai vajadzīgo atrastu krājumos, skaisti noformētu un tas uzrunātu apmeklētājus.” Z.Dzelstiņa piebilst, ka jebkuras izstādes pamatā ir liels pētnieciskais darbs.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: