Aizvērt

Drošības nevar būt par daudz

2019. gada 4. februārī, 02:00
Raksta autors: Daina Tāfelberga
Drošības nevar būt par daudz
Baznīcas ielā blakus Kuldīgas Rātslaukumam aiz šīs stāvvietas neskaitāmi auto ik dienu tiek atstāti pretēji satiksmes noteikumiem.
Foto: Lāsma Reimane
Kuldīgas novada domes transporta komisija izskatījusi vairāku iedzīvotāju un iestāžu lūgumus ielās uzlabot drošību.
BŪS ĪSTA PĀREJA

V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskola lūdz ierīkot gājēju pāreju Gravas ielā. No satiksmes organizācijas viedokļa jau ir izdarīts tā, lai gājējiem būtu priekšroka, jo iela ietilpst dzīvojamajā zonā, kas plešas no Ventspils, Dārza un Vītolu ielas līdz sporta halles iebrauktuvei. Tātad teorētiski pāreja nebūtu vajadzīga. Bet vecāki un skolotāji jau iepriekš sūdzējušies, ka valda haoss. Daži šo zīmi nav ievērojuši vai aizmirsuši noteikumus, ka tādā zonā nedrīkst braukt ātrāk par 20 km/h un jebkurā gadījumā priekšroka ir gājējiem – tie drīkst iet kaut pa ielas vidu.

Daudzi vecāki cenšas savas atvases pievest tuvāk mācību iestādei un apstājas nevietā, bet, sākot braukt, apdraud citus. Kādreiz bērni esot izsēdināti pie pašām skolas durvīm kā prezidents. „Tad jau pavisam droši, ka neuzbrauks,” nosmēja Latvijas Valsts ceļu Kuldīgas nodaļas pārstāvis Māris Taurīte.

Starp iebrauktuvēm uz skolu un sporta halli gājēji jau sen ieminuši taciņu, kas slīpi ved pāri Gravas ielai uz stāvlaukumu pie veikala Elvi. Tur tad varētu ierīkot oficiālu pāreju. Tikai trajektorija jāiztaisno un jānobruģē izmīdītā vieta zālienā.


JĀRUNĀ AR KAIMIŅIEM

Komisija neiebilda, ka iebrauktuvē starp Pasta ielu 5 un 5a tiek ierīkota zīme Braukt aizliegts!, kā to lūgusi viesnīca Noliktava No. 5. Tomēr to vajadzētu saskaņot ar kaimiņu uzņēmumiem, kuriem šeit pieder zeme.

Tikai daļēji atbalstīts cits lūgums – ļaudis no 17 dzīvokļu mājas Mālu ielā 3 (pie Pilsētas estrādes) vēlas spoguli, lai drošāk izbrauktu no pagalma. Kādreiz tā bijusi kā iebrauktuve un caurstaigājamā sēta, tāpēc pie pašas ielas uzcelts žogs, kas tagad traucē redzamībai. Komisija sprieda, ka tik bīstama šī vieta nav. Turklāt šajā posmā Mālu ielā ir vienvirziena kustība – lēnām var izbraukt droši, un ziņu par negadījumiem nav. Tomēr, ja iedzīvotāji grib, var spoguli ierīkot par savu naudu.


STĀV NEPAREIZI

Diskusijas raisījās par auto novietošanu Baznīcas ielā 13. Tur ir stāvvieta ar atbilstošu zīmi, laika ierobežojumu un papildplāksni, ka auto jānovieto perpendikulāri ielai. Taču zīmes darbība beidzas pārdesmit metru no krustojuma ar Skolas ielu. Pēc satiksmes noteikumiem šajā posmā auto jānovieto paralēli brauktuvei. Taču ik dienu tur redzami auto, kas stāv tāpat kā minētajā stāvvietā, turklāt netiek ievērots tas, ka 5 m no krustojuma nedrīkst stāvēt. Ja tur atstāts pagarāks minivens, citiem braukt ir sarežģīti.

Transporta speciālisti priecājās par iesniegumu, kurā lūgts šajā posmā vispār aizliegt stāvēt, izņemot uz laiku, kad tiek izkrautas preces. Komisijas priekšsēdis Aldis Dilāns norādīja, ka šādam lēmumam ir divas puses. No vienas: izbeigtos nekārtības un tiktu atbalstīta uzņēmējdarbība, atbrīvojot vietu preču piegādei. No otras: zaudētas divas oficiālas un piecas neoficiālas stāvvietas transportam jau tā nelabvēlīgajā vecpilsētas centrā. Kompromiss varētu būt stāvvietas zīmi pavirzīt uz Skolas ielas pusi. Konkrēts lēmums netika pieņemts.


SLALOMS GRANTS IELĀ

Ierobežot braukšanas ātrumu atkārtoti lūdzis kāds cilvēks no Grants ielas. Tā kā iepriekš tas netika atbalstīts, šoreiz viņš savācis citu iedzīvotāju parakstus. Grants ielā satiksme esot intensīva (no Piltenes ielas), atļautais ātrums ir līdz 50 km/h, ietve tikai vienā pusē, un īpaši pensionāriem šķērsot ielu esot grūti un nedroši. M.Taurīte piedāvāja ierīkot aizliegumu automašīnām tur stāvēt. Tā ir vienvirziena iela privātmāju zonā: lai iedzīvotāji auto novieto savā pagalmā, nevis atstāj vienā un otrā ielas pusē, tāpēc citiem jābrauc kā slalomā, apdraudot gājējus. Kad estrādē notiek pasākumi, aizlieguma zīmi var aizklāt. Piedāvājums patika Kuldīgas komunālo pakalpojumu ielu un laukumu apsaimniekošanas daļas vadītājam Gatim Ozolam, jo tad būtu vieglāk brauktuvi attīrīt no sniega. Citi iebilda: iela būs brīva un ātrums vēl lielāks. Labāk tomēr aiz Mālu ielas krustojuma ierīkot zīmi, ka atļautais ātrums ir 30 km/h.
Komentāri
Kristine
2019. gada 4. februārī, 15:25
Laikam arī nav ievērojuši, kas notiek pie diakonijas centra, tur vispār mašīnas liek, kā grib, it sevišķi tad , kad tur notiek pasākumi.
Pēteris
2019. gada 4. februārī, 14:47
Pārejas jau nu gan būtu mazākā problēma Kuldīgas satiksmē. Mazā pilsētā autovadītājiem ar gājējiem un citiem transporta līdzekļiem brīvi jāsadarbojas kopējā telpā. Tāpēc jau arī ir šie ātruma ierobežojumi vecpilsēta.
Vai esiet redzējuši krustojumus vai satiksmi Indijā? Pārejas=drošība? Nu nezinu.
Drīzāk es ieteiktu sakārtot gājēju/velosipēdistu ceļu pie ūdensdzirnavām posmā, kur no ķieģeļu tilta ietves labajā pusē nobrauc pilsētas virzienā. Tā ir šausmīga vieta, kur mammas draudzene pirms pāris sezonām smagi traumējās. Un automašīnas pie tilta nedz traucē satiksmei, bet arī vizuāli neiederās vecpilsētas ainavā aizsedzot vēsturiskās ēkas.
Linda
2019. gada 4. februārī, 14:17
Arī pie tilta kafejnīcas tā krustojuma kas nāk no kalna ielas nevar apstāties kā to dara itin bieži noliekot pie paša tilta mašīnu un lai viņu apbrauktu ir jāiebrauc pretējā pusē.
Pievieno jaunu komentāru:



Aicinājums
Ja jums ir interesanta informācija par kādu notikumu (vai jau notikušu, vai gaidāmu), dodiet ziņu mūsu portāla redakcijai: aiga.blumberga@kurzemnieks.lv.
Aptauja
Cik, jūsuprāt, ilgi vajadzētu strādāt vadošā amatā valsts (pašvaldību) iestādē?
Ne vairāk kā 5 gadus.
Ne vairāk kā 10 gadus.
Visu mūžu.
Tas atkarīgs no veselības stāvokļa.
Tas atkarīgs no darbības veida.
Laikam nav nozīmes.
Nezinu.
Kurzemnieks Horoskopi