Aizvērt

Platons, Sokrāts un Aristotelis ģimnāzijā

2016. gada 29. janvārī, 14:24
Raksta autors: Vija Zariņa
Platons, Sokrāts un Aristotelis ģimnāzijā
Foto: Aivars Vētrājs
Grieķu diena V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijā ir viens no jaunās mācību sistēmas paraugiem, kas 10. klasē tiek iedzīvināts jau kopš mācību gada sākuma.

Viss ir kopsakarībā

 

„Starpdisciplinārā mācīšanās – tā sauc jauno mācību sistēmu, kas ir nevis mode, bet objektīva nepieciešamība un prasība dinamiskajā laikmetā,” skaidro vēstures skolotāja Gunta Upesdegle, kura kopā ar kolēģiem gan ikdienai, gan īpaši Grieķu dienai veidoja starpdisciplinārus uzdevumus 10. kasei.

Kas tie īsti ir? Kokteilis no vairāku mācību priekšmetu tēmām, ko skolotājs vai vairāki kopā veido par vienu tēmu. „Septembrī desmitie bija neizpratnē. Kas notiek? Vēsturē liek rēķināt iedzīvotāju blīvumu Ēģiptē. Tā taču nav matemātika! Latviešu valodā jāapgūst bioloģijas jēdzieni, matemātikā māca latviešu sakāmvārdus...” skolotāja ar humoru atceras. Nu jau skolēni esot akceptējuši domu, ka pasaulē viss ir saistīts. Zinību un zinātņu nozares, ko citiem vārdiem skolā saucam par mācību priekšmetiem, dzīvē saskaras, pārklājas un cita citu papildina.

„Galvenais, kāpēc šo izaicinājumu uzņēmāmies, bija skolēnu nemainīgais jautājums: „Kur man dzīvē to visu vajadzēs?” Labi, ka viņi to jautā! Pašlaik informācijas pārbagātībā jāprot zināšanas atrast, bet galvenais – tās izmantot. Mācot kopsakarībās un praktiskāk, ceram jauniešus labāk motivēt, mācīt, kā zināšanas pārnest realitātē,” uzsver G.Upesdegle.

 

Patīk praktiski, ar izkustēšanos

Grieķu diena bija iecerēta kā virkne starpdisciplināro uzdevumu, kuru pamatā likts slavenā matemātiķa Pitagora apgalvojums – visu var izteikt ar skaitļiem.

„Lai skolēnus pārsteigtu, nodarbības nosaucām kā populārus TV raidījumus un šovus, bet to saturs bija visai negaidīts,” uzsver skolotāja. Piemēram, nodarbībā Vides fakti veidotas diagrammas par faktiem, kas saistīti ar Grieķiju, nodarbībā Gudrs, vēl gudrāks – kopā ar senās Grieķijas domātājiem veidots personas CV un motivācijas vēstule.

Aptaujātie skolēni atzina: visvairāk piesaistījuši praktiskie uzdevumi, kuros bez sēdēšanas un rakstīšanas var kustēties un citādi darboties. Tāda bijusi grieķu dejas sirtaki mācīšanās, orientēšanās skolas telpās un nenoliedzami – grieķu salātu gatavošana pusdienām.

Desmitklasniece Anna Kricka: „Bija jauki – citādi nekā ikdienā. Visvairāk prieka sagādāja sirtaki un grieķu salātu gatavošana. Nezinu, vai starpdisciplinārie uzdevumi dod vairāk zināšanu, bet tie noteikti parāda pasauli kopīgās sakarībās.” Rūdolfam Kļavam visinteresantākie šķituši grupu uzdevumi, viņš secina, ka jaunā sistēma ieinteresē, un tad jau rodas arī vēlme mācīties cītīgāk.

Skolēniem nācās intensīvi strādāt visu dienu, lai izpildītu pedagogu veidotos uzdevumus. Ja ir sākums, tad ir jau puse – apgalvojuši senie grieķi. Otrā puse gaidāma šī mācību semestra beigās, kad starpdisciplinārus uzdevumus veidos paši skolēni.

 

Attēlā:

V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas audzēkņi Grieķu dienā mācās nacionālo deju sirtaki.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru:



Aicinājums
Ja jums ir interesanta informācija par kādu notikumu (vai jau notikušu, vai gaidāmu), dodiet ziņu mūsu portāla redakcijai: aiga.blumberga@kurzemnieks.lv.
Aptauja
Kā vērtējat policiju darbu Kuldīgā?
Labi strādā abas policijas.
Labi strādā pašvaldības policija.
Labi strādā Valsts policija.
Neviena nestrādā labi.
Mani tas neskar.
Kurzemnieks Horoskopi