Aizvērt

Eksāmenos jādomā loģiski

2018. gada 13. jūnijā, 02:00
Raksta autors: Maija Jankovska
Eksāmenos jādomā loģiski
Kuldīgā ekonomikas eksāmenu šogad kārtoja tikai četri skolēni; attēlā Andrejs Štrāls, Niklāvs Marauskis, Elans Vēvers. Ieņemam vietas, un aiziet!
Foto: Andra Ālīte
Lai gan šķiet, ka vasara jau pilnbriedā, tomēr ir tikai jūnija pirmā puse, un skolēni vēl kārto pēdējos eksāmenus.
Šogad medijos izcēlās skaļas diskusijas par vidusskolas centralizēto eksāmenu matemātikā, par kuru daudzi sašutuši: tas bijis pārāk sarežģīts. Lai gūtu priekšstatu, kā veicas mūsu skolēniem, apmeklējām ekonomikas eksāmenu, uz kuru Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolā bija sapulcējušies audzēkņi no vairākām pilsētas skolām.

To, ka ekonomikas eksāmens nav obligāts un to nekārto īpaši daudzi, jau zinājām, taču tas, ka būs atnākuši vien četri, no kuriem divi nolēmuši to nokārtot jau 11. klasē, nedaudz pārsteidza.

Andrejs Štrāls to dara 11. klasē, jo šis priekšmets patīk. Ekonomiku viņš grib apgūt arī augstskolā, bet, stājoties tajā, eksāmena rezultāti gan neko nedos, jo tie netiek ņemti vērā. Te drīzāk var pārbaudīt zināšanas, saka Andrejs. „Ja to loģiku saprot, tad visu var uztvert diezgan labi.”


SKANDALOZĀ MATEMĀTIKA

Par loģiskās domāšanas vajadzību aizvirzās arī tālākās sarunas, priekštelpā gaidot, kad eksāmens beidzot sāksies. Tiek pārcilāti iespaidi arī par jau nokārtotajiem. V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas 12. klases skolēns Niklāvs Marauskis atzīst, ka matemātikā uzdevumi bija citādi nekā parasti – vairāk jādomā: „Ar formulām nepietika, loģisko domāšanu vajadzēja.” Pašam eksāmens problēmas neesot sagādājis. Kuldīgas 2. vidusskolas ekonomikas skolotāja Inga Liepiņa stāsta, ka viņas dēls, kurš šogad 12. klasi beidz Āgenskalna Valsts ģimnāzijā, bijis neizpratnē, kāpēc ap matemātiku izcēlies tāds tracis, un teicis to pašu – viss bijis izdomājams.


IEKALT NEPIETIEK

Līdzīgi gājis citos priekšmetos. Fizikā tie, kas spēj spriest paši, ar grūtākajiem uzdevumiem tikuši galā labi. Tāpat ķīmijā varēts izpausties, uzdevumiem atrodot ļoti atšķirīgus risinājumus, tādēļ pat skolotājiem bijis, ko aizdomāties: lūk, var darīt arī tā. Grūtāk ejot tiem skolēniem, kuri cenšas visu cītīgi samācīties, jo ar to šogad nepietiek. Taču tādiem teicamniekiem tas var izrādīties sāpīgi, jo gaidas bijušas lielas, norāda I.Liepiņa.


VARBŪT RAKSTĀM KOPĀ?

Arī ekonomikas eksāmens prasa spēju spriest un to pamatot. Tādēļ tas skaitās pagrūts, jo katrs jaunietis tam neesot gatavs. Niklāvs gan iebilst, ka argumentācija viņu nesatrauc, drīzāk rēķināšana. Kāds jokojot ierosina, ka uzdevumus vajadzētu ļaut risināt visiem kopā: viens argumentētu, cits rēķinātu, un rezultāts būtu izcils.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Pievieno jaunu komentāru: